De Luisterlijn

Over Ons

De Luisterlijn is een telefonische + chat hulplijn die dag en nacht, het hele jaar door, bereikbaar is voor mensen die behoefte hebben aan een vertrouwelijk gesprek. In het hele land bieden onze bijna 1500 vrijwilligers een luisterend oor aan onze gesprekspartners. Vrijwilligers krijgen daarvoor training en begeleiding door deskundige beroepskrachten.

Het doel van de Luisterlijn is om iedere inwoner van Nederland op ieder moment van de dag, anoniem een luisterend oor te kunnen bieden. Daarmee willen we onze gesprekspartners in staat stellen hun verhaal kwijt te kunnen en daardoor pijn, verdriet en zorgen (even) het hoofd te bieden.

Aan de slag
"Zolang je openstaat en nieuwsgierig bent voor wat de ander je te vertellen heeft, is het goed."

Vragen & do good activiteiten

Liever een overzichtelijke lijst of kalender? Klik hier »

Meer informatie

Onze vrijwilligers bieden een paar uur per week een luisterend oor aan mensen die zich alleen voelen, zorgen, pijn of verdriet hebben. Dit kan per telefoon of per chat. Een keer per maand is er een nachtdienst. Vrijwilligers kunnen dit doen op een van onze locaties, of thuis. Ook de begeleiding kan desgewenst op afstand plaatsvinden.

De minister van VWS heeft de uitvoering van de WMO-taak ‘luisterend oor’ belegd bij de Luisterlijn. We worden gefinancierd door het ministerie en hebben geen winstoogmerk.

Contactinformatie

Organisatie
De Luisterlijn
Adres
‘t Goylaan 9
Vestigingsplaats
Utrecht
Website
https://www.deluisterlijn.nl/
E-mail
Toon e-mailadres